• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۸:۲۶

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تجهیز امکانات و افزایش نیروی انسانی آتش نشانی ها

Byrotitr

ژوئن 23, 2014

روتیتر:معاون خدمات شهری شهرداری کرج با تاکید بر تجهیز امکانات و افزایش نیروی انسانی ایستگاه های آتش نشانی، خواستار تغییر دیدگاه ها نسبت به این حرفه حساس و حیاتی شد و گفت: آتش نشانان یکی از ارکان اصلی تامین امنیت و آسایش شهروندان هستند و باید قدردان زحمات و خدمات عزیزان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر ،حسن مدیر روستا در اولین نشست تخصصی مدیران عامل سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداریهای البرز که در محل سالن اجتماعات باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: نشست امروز باید طی سال های اخیر برگزار می شد و با توجه به احتمال وقوع خطر و حادثه و بحران در هر یک از شهرهای استان، ضرورت افزایش همکاریهای دو جانبه و ایجاد آمادگی جهت اعزام نیروی انسانی و امکانات جهت پشتیبانی سازمان های آتش نشانی از یکدیگر بیش از پیش احساس می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی های علمی و مالی برای استاندارد سازی تجهیزات آتش نشانی کرج در بودجه سال ۹۳ شهرداری انجام گرفته است، بیان کرد: همچنین در راستای ارتقای آمادگی جسمانی و تقویت روحیه سالم در آتش نشانان، توسعه و تعمیم ورزش تخصصی در سازمان های آتش نشانی از ضروریات است.

مدیرروستا با بیان اینکه باید بودجه هایی برای ورزش و تفریح نیروهای سازمان آتش نشانی تخصیص داده شود، افزود: برگزاری المپیادهای ورزشی برای نیروهای این سازمان در افزایش انگیزه و ایجاد نشاط و شادابی بسیار تاثیر گذار است.

این مسئول گفت: شهری که ایمن نباشد شهری قابل قبول نیست و بخش عمده ایمنی یک شهر نیز به سرعت و توانایی در عملکرد سازمان آتش‌نشانی آن ارتباط دارد.

معاون شهردار کرج بیان کرد: توجه ویژه به موضوع ایمنی در سطح شهرها و تامین ماشین‌آلات و تجهیزات متناسب با شرایط و نیاز شهرها امری است که باید مورد توجه و تاکید باشد.

رئیس هیات مدیره سازمان آتش نشانی کرج بزرگ گفت: استرس‌ها و فشارهایی که در حین ماموریت و زمانی که هر لحظه یک آتش‌نشان آماده‌باش در محل خدمت خود است باید برای همه مردم ملموس و مفهوم باشد.

وی اضافه کرد: ارزش کار آتش‌نشانان زمانی مشخص می‌شود که یک شهروند در زمان حادثه که فرزندش گرفتار حادثه شده و به‌ناچار خودش از محل دور می‌شود، حاضر است همه دارایی خود را بدهد تا فرزندش را نجات دهد و یک آتش‌نشان مجرب در کمترین زمان ممکن به دل حادثه می‌زند و جان یک انسان را نجات می‌دهد.

مدیر روستا در پایان یادآور شد: حمایت از آتش‌نشانان و تقویت جایگاه این قشر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و امیدوار هستیم روز به روز این مهم بیشتر مورد توجه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *