• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۳:۴۳

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

رضاپور معاون مالی و اداری شهرداری کرج :نیازمند حرکت به سمت درآمد های پایدار هستیم

Byrotitr

دسامبر 16, 2013

روتیتر:معاون اداری – مالی شهرداری کرج، شرایط دشوار مملکت در حوزه مالی طی سال های اخیر را عاملی برای کاهش پیگیری مطالبات این دستگاه خدمات رسان از شهروندان عنوان کرد.

به گزارش روتیتر:محمدرضا رضاپور صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی شهرداری کرج، با اشاره به تاکیدات شهردار مبنی بر پرداختن فوری به پیگیری مطالبات شهرداری از شهروندان، اظهار داشت: در کرج طی سال های گذشته با توجه به شرایط کشور از حیث تورم و کیفیت پاین درآمد، شهرداری این کلانشهر به سمت جذب درآمد گام برنداشت.

رضاپور گفت: در این سال ها بیشتر شهروندان بودند که برای پرداخت بدهی های خود به سمت شهرداری آمدند و عملا احساس نیاز و تلاشی برای پیگیری مطالبات صورت نمی گرفت.
ماده ۱۰۰ و فروش تراکم، مفر شهرداری برای کسب درآمد

این مسئول همچنین عدم پرداخت مناسب به کسب درآمدهای مستمر در شهرداری در سال های اخیر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این در حالی است که برخی شهرها از محل هتلداری و دیگر امور مستمر به کسب درآمدهای پایدار می پردازند که کرج فاقد محل کسب این درآمدها است.

معاون اداری – مالی شهرداری کرج ادامه داد: به ناچار شهر کرج به سمت فروش تراکم و درآمدهای ماده ۱۰۰ برای کسب درآمدهای غیرپایدار حرکت کرد که این امر نیازمند اصلاح و پیش روی به سمت ایجاد درآمدهای پایدار است.

رضاپور یکی از شیوه های تشویق و ترغیب شهروندان به پرداخت بدهی و عوارض شهرداری را راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیک خواند و با گلایه از نیمه کاره ماندن این طرح، از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج خواست نسبت به راه اندازی هر چه سریع تر این سیستم، اقدام نماید.
انحراف در هزینه اعتبارات پایان یافت
وی همچنین دغدغه شهردار مبنی بر ضرورت ساماندهی هزینه ها و خرج ردیف اعتبارات پیش بینی شده توسط مدیران مناطق را دغدغه ای ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: نصب نرم افزار جامع مالی درآمد در مناطق شهرداری کرج از ابتدای امسال گامی موفق در پیش گیری از انحرافات هزینه ای در مناطق به شمار می آید.

این مسئول یادآور شد: پیش از این اقدامات فوق به صورت جزیره ای در هر منطقه صورت می گرفت و مدیران اسناد عملکرد خود در بخش هزینه ها را به صورت هر ۱۵ روز یک بار به مرکز ارائه می دادند که انحرافات هزینه ای در این زمان خود را بروز می داد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری مناطق با بهره گیری از نرم افزار جامع مالی به صورت آنلاین با مرکز در ارتباط بوده و امکان خروج از ردیف های هزینه ای پیش بینی شده برای منطقه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *