• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۳:۱۴

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

بازدید معاون قرارگاه خاتم از پارک علم و فناوری البرز/همکاری در ساخت دکل های حفاری نفت

Byrotitr

سپتامبر 14, 2014

روتیتر:معاون نفت و گاز و پتروشیمی قرارگاه خاتم الانبیا از مرکز جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت واقع در پارک علم و فناوری البرز بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ما، مهندس درگاهی معاون نفت و گاز و پتروشیمی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به همراه هیات همراه از جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و سنعت واقع در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی واقع در البرز بازدید کردن و زوایای همکاری های دوجانبه را بررسی کردند .

مهندس ربانی رییس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی البرز در این رابطه گفت:محور این بازدید و جلسه توسعه همکاری های دو جانبه این مجتمع با قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت و تولید دکل های حفاری نفت در خشکی و دریا بود.

وی گفت :بر این اساس مقرر شد که این قرار گاه با جهاد دانشگاهی علم و صنعت که سازنده این دکل های به مشار می رود و از مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده های  مسنقر در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی البرز می باشد همکاری داشته باشد.

مهندس ربانی خاطرنشان کرد:جهاد دانشگاهی علم و صنعت یکی ازسازندگان معتبر دکل های حفاری نفت در خشکی و دریابه شمار می رود که می تواند نیاز بخش اعظمی از صنعت نفت و گاز کشور و حتی منطقهرا تامین کند.

وی ادامه داد: توسعه این همکاری های تاثیر به سزایی در خود کفایی کشور در تامین نیاز های مربوطه و افزایش توان اقتصادی مراکز تحقیقاتی از این دست به شمار می رود. چراکه همکاری مراکز تحقیقاتی دانش بنیان با مراکز و شرکت های مصرف کننده این تولیدات سبب تجاری سازی این تولیدات و افزایش توان اقتصادی و زیر بنایی تولیدات دانش بنیان و فن آور می شود.

در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی البرز ۱۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده در حال فعالیت هستند .

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران،پژوهشکده گیاهان دارویی ،پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران،واحد تحقیقاتی سوپرآلیاژ جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران،واحد تحقیقاتی ماشین های الکتریکی جهاد دانشگاهی خواجه نصیر ، واحد تحقیقاتی فارم حیوانات آزمایشگاهی پژوهشگاه رویان، واحد تحقیقاتی کنترل آلاینده های هوای جهاد علم و صنعت، واحد تحقیقاتی و ساخت فرستنده های اف ام جهاد خواجه نصیر،پژوهشکده ابن سینا ،واحد تحقیقاتی دکل های حفاری جهاد دانشگاهی علم و صنعت از این جمله به شمار می رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *