• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مدیرروستا: پرسنل آرامستان ها زیر چتر حمایتی مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند

Byrotitr

سپتامبر 4, 2014

روتیتر:رئیس هیئت مدیره سازمان آرامستان های شهرداری کرج اظهار داشت: پرسنل آرامستان ها که در شرایط خاصی احساسی و روانی مشغول کار هستند، باید زیر چتر حمایتی مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند که متاسفانه توجه لازم بدان نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی روتیتر ، حسن مدیر روستا  در جلسه هیئت مدیره اتحادیه آرامستان های کشور که در محل سالن اجتماعات آرامستان بهشت سکینه (س) کرج برگزار شد، ضمن عرض خوشامدگویی به محضر مهمانان و ابراز خرسندی از تشکیل جلسه به میزبانی شهرمان بیان کرد: توجه به مشکلات بهداشتی و زیست محیطی آرامستان ها یکی از حلقه مفقوده های مدیریت شهری محسوب می شود و متاسفانه تصور برخی از آرامستان تنها مکانی برای دفن اموات است حال آنکه این مکان از بُعد معنوی، فرهنگی، مذهبی، زیست محیطی و اجتماعی حایز اهمیت و حساسیت می باشد و باید در معادلات شهری جدی گرفته شود.

این مسئول شهری ادامه داد: در شرایطی که کارکنان بخش غسالخانه آرامستانها همانند سایر کارکنان حقوق کارمندی و کارگری دریافت می کنند اما پُر واضح است که جو روانی غسالخانه و سر و کار داشتن با اموات چه میزان سخت و استرس آور است و شاید کمتر کسی حاضر به قبول مسئولیتی باشد که غسالان با رشادت و شهامت آن را انجام می دهند.
مدیرروستا با تاکید بر اینکه تنها راه برای دستیابی به مطالبات صنفی حرکت سازمان آرامستان های کشور در یک جبهه مشترک است، گفت: دعوت اعضای کابینه دولت و نمایندگان مردم در خانه ملت به جلسات هیئت مدیره اتحادیه آرامستان های کشور می تواند جهت انتقال دغدغه ها و شرح آنچه در آرامستانها می گذرد به بدنه قوای سه گانه موثر و کارساز باشد و به اصلاح قوانین موجود منجر شود. 
وی از امکان نشتِ فاضلاب بخش غسالخانه آرامستانها به سفره های آب زیر زمینی به عنوان یک تهدید جدی زیست محیطی یاد کرد و اذعان داشت: در همین ارتباط، حمایت مالی جهت احداث تصفیه خانه فاضلاب در آرامستانها بویژه در کلانشهرها ضرورت دارد تا آب ناشی از بازیافت در چرخه صنعت و کشاورزی بکارگیری شود.
معاون خدمات شهری شهرداری کرج اضافه کرد: همچنین ممنوعیت دفن اموات در آرامستان های سطح شهر به دلایل بهداشتی از دیگر دغدغه هایی است که اجرایی شدن آن به همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیاز دارد.
وی در ادامه به انتقاد از ساختار زیبایی شنایی برخی آرامستانها پرداخت و بیان داشت: آرامستان در دین مبین اسلام مکانی عبرت آموز و خانه همیشگی جسم انسان پس از خروج روح از بدن محسوب می شود اما متاسفانه فضای برخی آرامستان به مخروبه و مکانی ترس آور شباهت دارد که شایسته کشور اسلامی نیست و باید به استانداردسازی آنها همت گمارد.
این مسئول همچنین خواستار حمایت سازمان شهرداریها و دهیاری های وزارت کشور جهت اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در آرامستان های سراسر کشور شد.
 مدیرروستا در پایان گفت: سازمان آرامستان های شهرداری کرج یکی از مجموعه های بسیار موفق مدیریت شهری محسوب می شود و با ارایه نمایشی مطلوب از عملکرد خویش، مسیر متحول سازی فضای سازمان آرامستان ها چه به لحاظ ساختاری و چه به لحاظ رفاه و آسایش کارکنان را در پیش گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *