• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۸:۴۷

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

عرصه خبر با تنش همراه است

Byrotitr

آگوست 10, 2014

روتیتر:معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بااشاره به وظیفه بازگویی و بیان حقیقت توسط رسانه ها، گفت: خبرنگاران بایستی پرچمدار حق طلبی و حق جویی باشند.

به گزارش پایگاه خبر ی وتحلیلی روتیتر ,ˈحسین نوش آبادیˈ شنبه شب هجدهم مردادماه در آیین پایانی نخستین جشنواره انتخاب برترین های رسانه ای و مطبوعاتی استان البرز که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، افزود: تجربه نشان می دهد، آنهایی که به دنبال دور باطل بوده، ماندگار نیستند همانطور که خیلی از رسانه ها عمری کوتاه داشتند ولی دلیل ماندگاری بسیاری از رسانه ها راستگویی و انتقال درست پیام ها از روی اصول است.

وی با اشاره به اهمیت قلم و رسانه اظهار کرد: در طول تاریخ هرجا یک فرهنگی رشد کرده و تمدنی به اعتلا رسیده در سایه قلم، اندیشه و نگارش بوده زیرا تمدن ماندگار، تمدن مکتوب است و انتقال میراث و تمدن و ارزشها از طریق کتاب و نوشتن صورت می گیرد.
وی گفت: اهمیت قلم تا آنجاست که خداوند به آن سوگند یاد کرده و در روایت نیز آمده ˈمداد و قلمی که دست عالم است ارزش و اهمیت آن بالاتر از خون شهید می باشد.ˈ
نوش آبادی بیان کرد: خداوند در سوره مبارکه نباء به صورت دقیق و با لطافت به اهمیت قلم و رسانه پرداخته است ، بنابراین قلم ما باید قلم نرم و دارای انعطاف باشد.
***عرصه خبر با تنش همراه است
معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عرصه خبر همیشه همراه با تنش و حاشیه بوده و خبر با انتشار خود پیامد دارد، ولی فردی که در عرصه خبر فعالیت می کند نبایستی دروغ بنویسد و آن را به جامعه منتقل کند بلکه اخبار و اطلاعات او مبتنی بر فکر درست ، منطق و جهت صحیح باشد و دراین عرصه باید امانتدار خوبی بود.
نوش آبادی با اشاره به تاثیر خبر در جامعه اضافه کرد: خبرها بایستی با واقعیت منعکس شود و امیدآفرین، همراه با انصاف بوده و یاس را به جامعه منتقل نکند و هر خبری ایجاد یاس کند، آن خبر درست نیست.
وی افزود: اگر رسانه ای بر خلاف همبستگی و وحدت عمومی جامعه حرکت کند نقطه ضعف دارد، شایسته است اهالی رسانه دنبال نقایص و مشکلات جامعه باشند ولی نباید به منافع ملی خدشه ای وارد کنند.
نوش آبادی گفت: در جمهوری اسلامی ایران همه رسانه ها اعم از نشریات و سایت ها وظیفه دارند با اطلاع رسانی درست، مردم و اصل نظام و کشور و آینده ملت را امیدوار کنند و پیوندهای مردم را به سنت و ارزشهای بزرگ و هویت ملی ایرانی و اسلامی محکم نمایند.
وی ادامه داد: خبرنگاران باید پیام آور اتحاد، تلفیق سنت ها و ارزش ها باشند و رسانه با استفاده از فناوری و دنیای قوی اطلاعات بین سنت و مدرنیته آشتی برقرار کند زیرا عده ای مایل به ماندن در سنت هستند همانطور که گروه داعش که یک گروه انحرافی است می خواهد آثار تمدن را از بین ببرد.
***خبرنگاران موتور محرکه رسانه ها
معاون حقوقی و امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خبرنگاران موتور محرکه و هسته اصلی انتقال پیام رسانه ها هستند.
وی اظهارکرد: اصحاب رسانه باید چالش های جامعه را خوب بیان کنند و مردم را در مسیر بدبینی و سوءظن قرار ندهند زیرا وظیفه مطبوعات و رسانه ها نقد و نظارت، اطلاع رسانی شفاف و … است.
وی گفت: دولت امروز امتیازات زیادی به رسانه ها داده ولی چرا عده ای به دنبال تخریب می روند، تخریب یعنی انکار واقعیت ها و کارهای سازنده و درشت کردن و برجسته کردن ضعف ها و نباید این عده با قلم و مطبوعات فضا را آلوده کنند.
نوش آبادی یادآور شد: آزادی فکر موجب پیشرفت کشور می شود.
در نخستین جشنواره معرفی برترین های مطبوعات استان البرز ۷۲۵ اثر مربوط به ۱۵۵ خبرنگار وعکاس در هشت بررسی شد که هیات داوران ۴۰ اثر آنها را به عنوان برترمعرفی کردند.
این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد و از برترین های آن در چند بخش از جمله نقادی و جنبی تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *