• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۰

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

مدیرروستا: مناطق تا اول تیرماه نسبت به هزینه کرد بودجه های خدمات شهری اقدام کنند

Byrotitr

آوریل 22, 2014

روتیتر:معاون خدمات شهری شهرداری کرج تاکید کرد: مناطق ۱۲ گانه شهرداری کرج تا تیرماه امسال نسبت به هزینه کرد بودجه های خدمات شهری برنامه ریزی و اقدام کنند.

به گزارش روتیتر،حسن مدیرروستا ظهر امروز در جلسه مدیران مناطق ۱۲گانه شهرداری کرج با معاونت خدمات شهری با بیان این مطلب افزود: مدیران مناطق موظف به هزینه کرد یک دوازدهم از بودجه های خدمات شهری تا تاریخ عنوان شده هستند.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت انضباط مدیریتی و برنامه‌ای اظهارداشت: انحراف بودجه خدمات شهری موضوعی مهم است که مدیران و معاونان خدمات شهری در مناطق باید در این زمینه دقت نظر ویژه ای داشته باشند.
مدیرروستا با بیان اینکه ردیف های پیش بینی شده خدمات شهری باید در جای خود هزینه شود، عنوان کرد: در این خصوص باید برنامه ها به گونه ای جامع و دقیق تدوین شوند که بودجه های خدمات شهری در بخش های دیگر هزینه نشوند.
تاکید بر ایجاد سوله بحران
معاون خدمات شهری شهرداری کرج، سوله بحران را مهم و ضروری خواند و افزود: پیگیری ایجاد سوله بحران که تاکید استاندار را به دنبال دارد، بسیار مهم است.
مدیرروستا با بیان اینکه، عمده کارها در ایجاد سوله بحران با شهرداری است، افزود: بودجه سوله بحران برای هر منطقه دیده شده است.

تدوین دفترچه پیمان در خدمات شهری

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در بخشی دیگر با اشاره تهیه و تدوین دفترچه پیمان توسط کارشناسان عنوان کرد: هدف از تدوین این دفترچه که آماده سازی آن از چهار ماه پیش آغاز شده است، مشخص شدن آیتم ها و سرفصل های چگونگی انجام امور خدمات شهری توسط پیمانکاران است.
مدیرروستا با بیان اینکه تدوین و تهیه این دفترچه امری ضروری است، افزود: در این دفترچه همه امور مربوط به خدمات شهری که توسط پیمانکارن انجام می شود، لحاظ شده است که از جمله آن شستشوی ایستگاه های اتوبوس، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمای شهر است.
وی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای هر دو منطقه یک پیمانکار انتخاب شده است.
مدیرروستا بر ضرورت نظارت و ارزیابی دقیق بر روند انتخاب پیمانکاران تاکید کرد و گفت: پیمانکاران باید به لحاظ داشتن توان مالی، عملکرد و سابقه کاری ارزیابی شوند سپس برای گذراندن مراحل قانونی به امور پیمانها معرفی شوند.

بازدیدهای میدانی با جدیت بیشتری صورت گیرد
معاون خدمات شهری شهری شهرداری کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت انجام بازدیدهای میدانی به تاکید شهردار در این خصوص اشاره کرد و افزود: بازدید های میدانی با محورهای مشخص بصورت منسجم و ساماندهی شده صورت گیرد.
مدیرروستا با ارزیابی مثبت از خروجی های کارآمد بازدید های میدانی عنوان کرد: بازدید های میدانی نقش بسزایی در ارتقاء خدمات رسانی به شهر و شهروندان ایفا می کنند.
وی گفت: در بازدید های میدانی زوایای پنهان خدمت رسانی مشخص می شود و این امر ضمن زمینه سازی برای خدمات رسانی بهتر، رفع مشکلات و معضلات را ممکن می سازد.
مدیرروستا با اشاره به عملکرد واحد کنترل و نظارت خدمات شهری عنوان کرد: پس از آماده شدن دفترچه پیمانکار کارهای مقدماتی ذیربط توسط این واحد انجام می شود.
وی همچنین بر ضرورت توجه بیشتر مدیران مناطق به کارکرد واحد زیباسازی تاکید کرد و با بیان اینکه باید به مسئولین زیباسازی بهای بیشتری داده شود، گفت: زیباسازی وظایف و کارکردهای متعددی دارد که نیاز است ظرفیت ها و پتانسیل های بالفعل این واحدها شناسایی و تقویت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *