• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

حماسه اقتصادی از گذر تحول فرهنگی محقق می شود/ بی انگیزی جایی در شهرداری کرج ندارد

Byrotitr

آوریل 14, 2014

روتیتر:شهردار کلانشهر کرج فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی که بدون ژست و بزرگ نمایی در برابر قدرت های بزرگ جهان به برتری رسیدند را الگوی تمام عیار مدیران شهری دانست و اظهار داشت: حماسه اقتصادی مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها از گذر تحول فرهنگی قابل تحقق است و مدیران شهری در روزهای جنگ اقتصادی، ویژگی های اخلاقی فرماندهان دفاع مقدس را برای حرکت رو به جلو در خود نهادینه کنند.

torkashvandddd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر،علی ترکاشوند” صبح امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهری در محل سالن اجتماعات این نهاد خطاب به حضار بیان کرد: تحقق شعار ملی امسال که پشتوانه مطالعاتی و تحقیقاتی دارد، نیازمند خودباوری مدیران است و دغدغه های مقام معظم رهبری صرفا با ژست های مدیریتی و طرح مباحث شعارآلود محقق نمی شود.
این مسئول با بیان اینکه صندلی مدیریت محل آزمون و خطا نیست، گفت: گاهی در عرصه مدیریتی یک اشتباه به ظاهر کوچک گره ای بزرگ در اداره شهر ایجاد می کند که بیانگر ضرورت توجه به اصل مشورت و همفکری در کارها و نگاه همه جانبه مدیران در تصمیم گیری های خرد و کلان است.
ترکاشوند با اشاره به تبعات اقتصادی و اجتماعی ناشی از تحریم ها، «مدیریت جهادی» را بهترین راهکار برای خروج از بن بست کمبود نقدینگی و مشکلات مالی دانست و تاکید کرد: مدیریت شهری همسو با دولت و قوای سه گانه با ایجاد توازن میان ورودی و خروجی مالی، صرفه جویی در استفاده از منابع و مشارکت پایدار با بخش خصوصی در مسیر حل مشکلات شهر در حوزه های ترافیکی، عمرانی، خدماتی، ساخت و سازهای غیر مجاز و… گام بر می دارد.
توصیه مدیران به حفظ بیت المال
وی با توصیه مدیران به حفظ بیت المال گفت: یک مدیر به عنوان راس یک سازمان یا منطقه قبل از آنکه به رتق و فتق مردم و مدیریت امور جامعه بپردازد، باید بتواند مدیریت عقل و نفسِ خود را به دست گیرد و از این رهگذر برنامه ریزی مناسبی برای ارایه خدمات رسانی مطلوب به شهروندان داشته باشد.
شهردار کرج با اشاره به جهت گیری سیاست ها و اهداف مدیریت شهری در سال جدید تاکید کرد: از نگاه شهروندان جدول گذاری، آسفالت کاری، جمع آوری زباله های سطح شهر و… جزو وظایف ذاتی شهرداریهاست و چندان به چشم نمی آید اما توفیق در احداث تقاطعات غیر همسطح، راههای جدید دسترسی، پارک و پروژه های این چنینی توجه افکار عمومی را به دنبال دارد و به عنوان نمره مثبت در کارنامه مدیران مناطق و روسای سازمانها ثبت می شود.
بی انگیزی جایگاهی در شهرداری کرج ندارد
این مسئول شهری با انتقاد از بی توجهی برخی مدیران به حضور منظم و راس ساعت در جلسات کمیته برنامه ریزی و کارگروه درآمدی شهرداری، آن را غیر قابل قبول دانست و گفت: جلسات مدیریتی محل احصاء مشکلات و چالش های پیش روی مدیریتی و بحث درباره آنها به منظور اتخاذ راهکار جهت حل مسایل مبتلابه است که بی توجهی برخی به شرکت منظم در جلسات نشان از بی انگیزگی آنان در خدمت رسانی دارد که چنین تفکری جایگاهی در خانواده بزرگ شهرداری کرج ندارد.
تعطیلی بازارچه غیر مجاز شبانه در در میدان طالقانی
ترکاشوند همچنین از جدیت معاونت خدمات شهری کرج در تعطیلی بازارچه غیر مجاز شبانه در امتداد پارک استاد شهریار در میدان طالقانی تقدیر و تشکر و ادامه داد: اولویت بعدی در رفع سد معبر و جلوگیری از مزاحمت برای شهروندان آزاد سازی اراضی کاظم آباد در منطقه ۷ است که تعدادی واحد صنفی سنگ فروشی با تصرف غیر قانونی زمین تحت مالکیت شهرداری کرج مشغول داد و ستد هستند.
به گفته وی، اولویت مهم شهرداری کرج در سال جاری تحقق بودجه مصوب شورای اسلامی شهر است که به نسبت سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته و واقعی بسته شده است.
ابراز تاسف برای شایعه پراکنی های اخیر

شهردار کرج در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخی شایعه پراکنی ها پیرامون جا به جایی مدیران، آن را برگرفته از دیوار کوتاه دیدگاه و تفکرات برخی دانست و با ابراز تاسف برای آنان گفت که اگر عده ای تصور می کنند اشتباه ساده لوحانه آنان در سخن چینی و سخن پراکنی به ماندگاری آنها در صندلی مدیریت می انجامد، سخت در اشتباه اند و اگر بنده برای برکناری یا انتصاب فرد یا افرادی به جمع بندی مثبت برسم، هیچ گونه ملاحظه ای را در نظر نمی گیرم و سوابق گذشته ام نیز موید این حقیقت است.
وی، مدیریت را حق الناس و امانت الهی در دستِ مدیران خواند و با دعوت همگان به تقوای الهی و در نظر گرفتن مصالح مردم در تصمیم گیریها گفت: از کسانی که سرعت شان با قطار در حال حرکت جهاد عمرانی مدیریت شهری کرج سازگار نیست، تقاضای پیاده شدن دارم و همانطور که یک مدیر در استفاده از پاداش و مزایا و حق تلاش و داشتن راننده و… خود را بر حق می داند، باید پاسخگوی عملکرد خود نیز باشد.
تغییرات مدیریتی انگیزه سیاسی ندارد
ترکاشوند ادامه داد: برای تغییرات مدیریتی هیچ انگیزه سیاسی وجود ندارد و اگر برابر حضور مدیران ضعیف در جایگاه مدیریتی سکوت کنیم، خیانت کرده ایم. گرچه تا این لحظه برای جا به جایی جدید در مدیران شهری به نتیجه ای نرسیدم و از شنیدن برخی شایعات متعجب شده ام.
وی در بخش دیگری از سخنانش از جدیت معاونت فنی و عمرانی در بهره برداری زودتر از موعد پل مکمل سوم خرداد و همچنین تدبیر مدیر منطقه ۷ در احداث ادامه بلوار ماهان تقدیر و تشکر کرد و خود را قدردان مدیران پُر تلاش و زحمتکش دانست.
بهار امسال را باید بهار سلامت نامید
شهردار کرج با اشاره به دیدار روز قبل با اعضای نظام پزشکی استان، بهار امسال را بهار سلامت نامید و با تمجید از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و سلامت از کلیه مدیران مناطق و روسای سازمانهای تابعه خواست به وظایف ابلاغی درباره ترویج سلامت بهداشت و روان در جامعه به خوبی عمل کنند.
ترکاشوند از جدیت شهرداری برای تکمیل پروژه فیبر نوری در سطح مناطق دوازده گانه سخن گفت و افزود: با بهره برداری از شبکه فیبر نوری در هر منطقه، نقشه حفاریها و فایل اطلاعاتی تحویل مدیر مناطق می شود تا با جدیت مانع از آسیب زدن به این سرمایه مهم شهر و شهرداری شوند.
حافظ بیت المال باشید
وی در پایان خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت؛ حافظ بیت المال باشید که اگر کوتاهی کنیم مدیون هستیم و باید برای ریال ریال این اعتباری که در دستِ ما امانت است، پاسخگو باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *