• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۱

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

جلسه نمایندگان البرز با وزیر کشور/ شنبه سرنوشت ساز و تاریخی البرز؛مردم در انتظار قاطعیت نمایندگان مجلس در برابر انتصب های غیر قانونی استاندار البرز

Byrotitr

نوامبر 1, 2013

روتیتر: انتصاب های بعضا خارج از قانون، خانوادگی ، و رفاقتانه استاندار خدوم البرز مهندس طاهری در استانداری البرز و نادیده گرفتن نیروهای بومی ، ولایی، متعهد ،متخصص و با تجربه از سوی این استاندار  با تجربه  که سابقه ۲ دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و آشنایی کامل به قوانین و مصالح جامعه را نیز بی تردید دارد ، نه تنها تعجب ، انتقاد و اعتراض بسیاری از نخبگان ، مردم ، دلسوزان ، علما و نمایندگان مجلس را برانگیخت بلکه سبب دلسردی نیروهای ارزشی متعهد ،ولایی و متخصص این استان در امید  به تدبیر استاندار دولت تدبیر شد و سبب شد تا علاوه بر طرح سوال از وزیر کشور در خصوص انتصاب های استاندار البرز ، فردا شنبه وزیر کشور استاندار البرز را فراخواند و از او در حضور نمایندگان مجلس پاسخ اخذ کند و وی را مجاب به اصلاح انتصاب های غیر قانونی در استانداری البرز کند . این جلسه نه تنها از حیث عدم به کار گیری نیروهای متخصص بومی حائز اهمیت است بلکه به دلیل غیر قانونی بودن انتصاب های استاندار البرز در راس معاونت ها و برخی مدیران کل غیر قابل اغماز و حیاتی شده است .

به گزارش روتیتر،این انتقاد ها تا به آنجا اوج گرفت که بر اساس منابع آگاه وزیر کشور توصیه های ویژه و موکدی را به استاندار البرز مبنی بر استفاده کامل و بی قید و شرط از نیروهای بومی و متعهد  استان البرز کرد تا بلکه وی انتصاب های خارج از قانون و مصالح مردم البرز را اصلاح و مردم این استان شهید پرور را شادمان ، امید وار به تدبیر دولت دکتر روحانی و آبادانی البرز سازد . اما تاکنون استاندار البرز هیچ توجهی به انتقاد ها و توصیه های وزیر کشور نداشته و به همین دلیل وزیر کشور در روز شنبه استاندار البرز را فراخواند تا در خصوص این موارد توضیحات و اصلاحات لازم را در حضور نمایندگان ارایه دهد  و انتصاب های غیر قانونی خود را اصلاح و افرد فاقد صلاحیت قانونی را برکنار سازد.

بی توجهی استاندار البرز تا این لحظه به انتقاد های مبتنی بر واقعیت ، قوانین و مصالح مردم از مرز حرکت بر خلاف ابلاغیه های وزیر کشور مبنی بر ممنوعیت به کار گیری نیروهای بازنشسته و غیر وزارت کشوری و توصیه های آیت الله کازرونی و تاکیدات رییس جمهوری مبنی بر لزوم شایسته سالاری و همچنین از همه مهمتر  منویات مقام معظم رهبری در همین ارتباط ، گذشت و وی همچنان هیچ اراده ای برای اصلاح انتصاب های خارج از قانون و مصالح مردم البرز و  تحقق شایسته سالاری ندارد چراکه ابلاغیه های وزیر کشور که انتصاب های وی دقیقا بر خلاف آنها است سبب نشد تا مهندس طاهری آنها را اصلاح و منطبق با قانون و ابلاغیه ها و مصالح مردم نماید.

انتصاب افراد بازنشسته و غیر مستخدم بر اساس قانون کشور غیر قانونی است

گرچه انتصاب های غیر بومی و غیر شایسته در همان ابتدای راه خشکید اما انتصاب ۴ معاون بر خلاف قانون و تجربه لازم و کارنامه درخشان و تخصص مرتبط و البته غیر بومی و همچنین انتصاب برادر و پسر استاندار البرز به عنوان مدیر کل و معاون مدیر کل بدون داشتن رابطه استخدامی و تجربه لازم کاملا غیر قانونی و غیر قابل توجیه است چراکه بر اساس قانون افرادی می توانند پست های رسمی دولتی و مهمی نظیر معاونی  ،مدیر کلی و معاون مدیر کلی استانداری البرز را اخذ نمایند که کارمند رسمی دولت باشند . هرچند وزیر کشور نیز  طی بخشنامه ای  این قانون راکامل تر و بر آن تاکید کرده  و به استانداران دستور داده است  که انتصاب مدیران کل ، فرمانداران و بخشداران  و .. نه تنها می بایست از بین مستخدمان رسمی دولت باشد بلکه می بایست از کارمندان و نیروهای رسمی وزارت کشور باشد .

استاندار البرز نه تنها قانون رسمی کشور را رعابت نکرده بلکه حتی به ابلاغیه رسمی وزیر کشور نیز کاملا بی توجهی کرده و هنوز آنرا عملی نکرده است . چراکه برادر ، پسر ، معاون سیاسی و عمرانی وی نه تنها کارمندان رسمی دولت نیستند بلکه کارمند وزارت کشور نیز نیستند و این فارغ از شاخصه ای ویژه منصوبین وی مبنی بر بی تجربگی ، بی تخصصی و  بی صلاحیتی لازم است.

جلسه شنبه  نمایندگان البرز با وزیر کشور و انتظار مردم از نمایندگان برای کوتاه نیامدن در برابر انتصاب های غیر قانونی استاندار البرز

انتقاد ها نسبت به  انتصاب های خارج از قانون استاندار البرز به دلیل عدم اصلاح و اصرار وی بر این انتصاب ها  تا بدانجا افزایش یافت که نمایندگان البرز در مجلس اقدام به طرح سوال از وزیر کشور کردند و پس از آن بود که  مقرر شد استاندار البرز در حضور وزیر کشور  به نمایندگان مردم در مجلس  در این رابطه توضیح دهد و انتصاب های خود را اصلاح کنند .

مردم البرز ، نخبگان ، علما و دلسوزان و منتقدان در این شرایط  علاوه بر توقع برخورد وزیر کشور با استاندار البرز از نمایندگان خود در مجلس  نیز انتظار دارند تا در روز شنبه که بی تردید در تاریخ کرج ثبت و ضبط خواهد شد در پای منافع و مصالح مردم و حق مسلم نیروهای بومی ،متخصص ، متعهد و ولایی البرز و از آن مهمتر رعایت قانون از سوی استاندار البرز در انتصاب ها و سایر عملکرد ها کوتاه نیایند و به نحوی در پای میز مذاکره رفتار کنند که علاوه بر اصلاح انتصاب ها زمینه عدم تکرار اینگونه انتصاب ها و عملکرد های خارج از قانون فراهم شود تا قانون بیش از پیش از سوی مسوولانی که خود نمادی برای الزام مردم به رعایت قوانین هستند ، رعایت و عمل شود .

مردم انتظار دارند تا نمایندگان البرز و کرج در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز شنبه با وزیر کشور و استاندار البرز نیز حضور دارد در برابر انتصاب های غیر قانونی کوتاه نیایند و ضمن اصلاح این انتصاب ها زمینه اعتماد مردم و استفاده از نیروهای ولایی ، متعهد ،متخصص و با تجربه البرز فراهم شود و جلوی انتصاب های غیر قانونی و عملکرد های غیر قانونی استاندار البرز بایستند و نگذارند تا بیش از این مردم نسبت به امید اصلاح امور نا امید شوند .

در این شرایط وزیر کشور نیز تنها با الزام استاندار البرز به اصلاح چند انتصاب می تواند بار دیگر تدبیر و اعتدال دولت یازدهم را  در استان البرز به منصه ظهور برساند و به مردم البرز  در خصوص اجرای قانون و برخورد با تخلف از سوی هر کسی که باشد حتی استاندار امیدی در خور شان و برنامه های دولت تدبیر و امید بخشد .

نمایندگان مجلس : کوتاه نمی آییم

در همین حال اما نمایندگان مجلس نیز چندی پیش تاکید کرده بودند که به هیچ عنوان در برابر این انتصاب های غیر قانونی کوتاه نمی آییم و استاندار می بایست این انتصاب ها را اصلاح و از نیروهای متخصص ، بومی ، متعهد و سالم استان البرز استفاده کند .

نمایندگان کرج و همچنین نماینده ساوجبلاغ در مجلس بارها اظهار داشته اند  که در برابر  خواسته ها و نیازها و حقوق حقه مردم البرز در مقابل انتصاب ها و رفتارهای استاندار البرز  و عملکرد وی تا زمان اصلاح رویه و عملکرد استاندار البرز اقدامات قانونی و لازم خود را انجام می دهند و همین امر به همراه انتقاد تنها برخی از رسانه های مدافع نیروهای بومی ، ولایی و متعهد البرز سبب شد تا وزیر کشور استانار مهندس طاهری را برای اصلاح انتصاب ها فرا بخواند و او را در این خصوص توجیه کند .

استاندار البرز می بایست بی تردید اقدام به قانونی کردن و اصلاح انتصاب ها و برکناری افرادی نماید که برخلاف قانون به این سمت ها منصوب شده اند که  تجربه ، تخصص و صلاحیت لازم را دارند . برکناری انتصاب های غیر قانونی انجام شده یعنی عمل به قانون و احیاء توان و اعتبار از دست رفته که استاندار البرز بی تردید می بایست بدون فوت وقت به برکناری منتصبین غیر قانونی و اصلاح نیروهای استانداری البرز با رعایت بومی گرایی ، تجربه ،تخصص ،تعهد و سابقه مرتبط  اقدام نماید.

 

One thought on “جلسه نمایندگان البرز با وزیر کشور/ شنبه سرنوشت ساز و تاریخی البرز؛مردم در انتظار قاطعیت نمایندگان مجلس در برابر انتصب های غیر قانونی استاندار البرز”
  1. باسلام. بابا اینقدر سخت نگیرید نوبتی م باشه نوبت دوستانه اصلاح طلبه.تیم احمدی نژاد چه تاجی به سرمردم زد بااون همه پول نفت فقط به مشت دروغ تحویل مردم داد که این بنده خدا بخواد با فامیلش با جیب خالی خدمت بکنه . الحمدالله دلسوزان مردم همه توصف ایستادن برای رسیدن به خدمت …. مردم…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *