• مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۹

روتیتــر

پایگاه خبری، تحلیلی

تصاویر احکام غیر قانونی استاندار البرز برای دوستان و اعضای خانواده /استانداری که به جای وزیر کشور حکم صادر کرد ؟چه کسی پاسخگو است؟ /

Byrotitr

اکتبر 30, 2013

روتیتر سید محمد میرحبیبی: استاندار فهیم و خدوم البرز و البته با تجربه که بر اساس شنیده ها دو دوره نماینده مجلس بوده است و بی تردید قانون را بهتر از هر کس دیگری باید بداند چراکه ۸ سال خود یکی از نمایندگان قانونگذار مجلس بوده است ، در اقدامی غیر قابل توجیه اقدام به انتصاب  خارج از قانون چند تن از دوستان و دو تن از اعضای خانواده یعنی برادر و پسر خود کرده است .

گرچه به رغم اطلاع رسانی های مکرر این شبکه خبری و تحلیلی هنوز هیچ پاسخی از سوی استاندار البرز صادر نشده است که در صورت ارایه پاسخ آنرا با کمال میل منتشر می کنیم اما  اطلاع رسانی مجدد برای آگاهی بیشتر مخاطبان وظیفه خطیر یک رسانه است تا شایبه تخریب استاندار توسط این رسانه از بین رفته و ماهیت خارج از قانون بودن اقدامات انتصابی  وی بیش از پیش روشن و غایت اهداف این رسانه که چیزی جز حرکت در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب ، قانون و سیاست های دولت تدبیر و امید  و دفاع از انتصاب مدیران بومی ، سالم، متعهد ف ولایی ، ارزشی ، متخصص و با تجربه نیست مشخص شود.

از همین رو  پایگاه خبری و تحلیلی روتیتر در راستای وظیفه ، رسالت و تکلیف خطیر خود  و در پی عزل برخی  نیروهای ارزشی ، متعهد، توانمند و با تجربه بومی استان البرز ویا  عدم به کار گیری آنها در سمت های  مختلف و متعدد استانداری و دولتی از یک سو و انتصاب خارج از قانون برخی از دوستان، برادر و پسر  استاندار البرز در سمت های مهمی همچون ۴ معاونت استانداری البرز ، مدیر کلی و معاون مدیر کلی که هیچگونه تجربه ، سابقه و تخصص عملی مرتبط ندارند  از سوی دیگر ، اقدام به انتشار اخبار و معدودانتقاد های محترمانه و مودبانه ای  در خصوص این انتصاب ها کرد که متاسفانه نه تنها مورد استقبال و رعایت از سوی استاندار البرز  قرار نگرفت بلکه  بخش نامه ها و ابلاغیه های وزارت کشور مبنی بر ممنوعیت انتصاب بازنشسته ها و افراد غیر وزارت کشوری در سمت های مهم همچون فرمانداران و بخشداران و .. نیز سبب نشده تا استاندار فهیم و با شخصیت البرز اقدام به اصلاح انتصاب های خود کند.

احکام غیر قانونی استاندار البرز  برای ۴ دوست ، برادر و پسر خود 

احکام  خارج از قانون استاندار البرز  در چند بخش قابل ملاحضه است که حتی پیگیری از سوی مسوولان  عالی رتبه دولت تدبیر و امید و نهاد های نظارتی و بازرسی را بی تردید می طلبد .

۱-مهندس طاهری در اولین اقدامات انتصابی خود اقدام به صدور احکام معاونت قطعی برای برخی از  دوستان خود در  پست های مهمی همچون معاونت سیاسی ، برنامه ریزی ، توسعه منابع و نیروی انسانی و سیاسی و.. کرد که متاسفانه بر اساس قانون استانداران فقط می توانند با هماهنگی وزارت کشور احکام سپرستی برای معاونان خود صادر کنند و حکم معاونت را وزیر کشور صادر می کند که استاندار فهیم و محترم البرز بر خلاف نص صریح این قانون اقدام به صدور احکام قطعی معاونت برای دوستان خود در برخی معاونت های استانداری البرز کرد. که این احکام برای شفافیت بیشتر در این صفحه منتشر می شود تا مردم و مسوولان در رابطه با عملکرد استاندار و میزان آشنایی و توانایی وی در رعایت و اطلاع قانون و همچنین نوع فعالیت ما قضاوت کنند.

0 (1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتصاب افراد غیر مستخدم رسمی در سمت های مهمی همچون معاونت استانداری و مدیر کلی و معاون مدیرکلی

معاون سیاسی ، معاون عمرانی ، پسر و برادر استاندار البرز با هیچ نهادی رابطه استخدامی ندارند

۲-بی تردید هر فرد بی تجربه ای می داند که نمی توان افرادی را که با ادارات و دستگاه های دولتی رابطه استخدامی ندارند به عنوان معاون استاندار ، مدیر کل و معاون مدیر کل استانداری انتصاب کرد و عنان کار را به افرادی سپرد که علاوه بر عدم سابقه و تجربه لازم و شایستگی مرتبط  هیچ رابطه کارمندی با هیچ دستگاهی ندارند اما متاسفانه و شاید خوشبختانه استاندار البرز و فهیم و خدوم دیار ۶ هزار شهید در اقدامی کاملا خارج از قانون برای، دو دوست خود به نام های آقایان صداقت زاده و سریزدی و پسر و برادر خود را  بدون اینکه رابطه استخدامی با هیچ نهاد و دستگاه دولتی داشته باشند  به عنوان معاونین عمرانی  ،سیاسی ، مدیرکل حوزه و معاون مدیر کل حوزه  منصوب کرد و یا به خاطر رضایت رفقایش چشم بر قانون بست و یا اطلاع از قانون ندارد که در هر دو صورت می بایست بر اساس نظرات و سیاست های دولت تدبیر و امید خود را  پاسخگوی این سوالات بداند و پاسخی در خور شان و انتظار مردم از خادمان خود در پست های اجرایی و دولتی ارایه  بدهد.

البته این اخبار بر اساس اطلاعات مکسوبه ما بوده و در صورت وجود رابطه استخدامی این افراد با هر نهاد و دستکاهی این پایگاه اطلاع رسانی برای رعابت عدالت و انصاف آمادگی انتشار آنها را اعلام می دارد تا روشنگری لازم به عمل آید و موجبات تخریب فرد یا افرادی ایجاد نشود.

ممنوعیت انتصاب بازنشسته ها در استانداری ها از سوی وزیر کشور

۳-پسر مهندس طاهری استاندار البرز  بدون حتی یک سال سابقه کار مرتبط و آشنایی با استان البرز به عنوان معاون مدیر کل حوزه  استاندری و برادر وی بدون حتی یک روز سابقه سکونت در البرز  و با وجود اینکه بازنشسته می باشد به عنوان مدیر کل استانداری منصوب شدند که این نیز باز بر خلاف  قوانین موجود و ابلاغیه وزیر کشور مبنی بر ممنوعیت انتصاب بازنشسته ها در پست های ذیل استانداری ها  است .

انتصاب یک رد صلاحیت شده به عنوان معاون عمرانی استانداری البرز

۴-از سوی دیگر استاندار البرز در اقدامی تعجب برانگیز مجید سریزدی را که تنها چند ماه پیش در انتخابات شورای شهر کرج رد صلاحیت شده است را به عنوان معاون عمرانی استانداری البرز که مسوول رسیدگی به عملکرد بیش از ده ها شورای شهرو شهرداری ها  است منصوب کرد .

هرچند سریزدی بر اساس شنیده ها دوست صمیمی و نزدیک استاندار البرز به شمار می رود است و در زمانی که وی نماینده مجلس بوده سریزدی شهردار سمنان بوده است اما به فرض صحت این شنیده ها و اخبار این دلیلی برای انتصاب سریزدی با هر قیمت ممکن و در هر شرایط نمی شود .

و بی تردید اگر دستکاه های ذیربط اعلام کنند که این فرد تایید صلاحیت شده و یا صلاحیت اداره این پست مهم را دارد به رغم رد صلاحیت شدن ما نیز آنرا بر اساس وظیفه ذاتی خود منتشر می کنیم. چه رسانه ها تصمیم گیر یا تصمیم ساز نیستند و فقط منتشر کننده اخبار و تحلیل ها در چارچوب قوانین مطبوعات ، ممنویات رهبری و آموزه های دین مبین اسلام هستند.

الزام  استانداران به انتصاب نیروهای بومی ، متعهد و سالم از سوی رییس جمهور و وزیر کشور

۵-تمام این احکام  خلاف قانون به رغم سیاست های کلی نظام مبنی بر استفاده از نیروهای متعهد ،ولایی ، ارزشی ، متخصص و با سابقه کار مفید و مثبت و در یک کلمه شایسته سالاری است چراکه رهبر معظم انقلاب بار ها بر این مهم تاکید کرده اند و رییس دولت تدبیر و امید و همچنین وزیر کشور نیز بارها  اعلام کرده اند که استانداران می بایست از نیروهای ارزشی ، متعهد ، توانمند ، متخصص و با سبقه روشن و سالم در سمت های مختلف بهره بگیرند و اولویت با ثبات مدیریت و بومی گرایی و شایسته سالاری است و این معیار ها می بایست رکن اساسی عملکرد انتصابی استانداران  قرار گیرند که متاسفانه شایسته سالاری در انتصاب های استاندار البرز مهندس طاهری حلقه مفقوده ای بیش به شمار نمی رود چراکه هیچ یک از معاونان وی حتی یک روز سابقه فعالیت و تجربه مرتبط و آشنایی با ساتان البرز ندارند جدا از اینکه در روندی غیر قانونی بر مسند کار قرار گرفته اند.

هدف ما دفاع از نیروهای شایسته و بومی و متعهد و ولایی است هدف استاندار از این انتصاب ها چیست

همانطور که رییس دولت تدبیر و امید و اعتدال بارها بیان داشته و تاکید کرده است -و بی تردید استانداران و وزرا نیز به عنوان یک سیاست کلی موظف و مکلف به رعایت و اجرای آن هستند-که حتی دانش آموزان نیز اجازه دارند نسبت به عملکرد رییس جمهور ایران انتقاد کنند و به وی پیشنهاد دهند و در همین راستا ما نیز به عنوان یک رسانه  از استاندار فهیم البرز سوال می کنیم که در شرایطی که ما هدفمان فقط و فقط حمایت از شایسته سالاری به عنوان یک شرط اساسی  انتصاب مدیران در قاموس نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ما چون همه بر به این واقعیت به  تحقق آنحقیقی مباهات می کنیم ، هدف استاندار عزیز ما برای این گونه انتصاب های خارج از قانون و به دور از شایسته سالاری چیست ؟ آیا وی ملزم به رعایت سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای شایسته سالاری و همچنین رعایت ابلاغیه ها و دستورات رییس جمهور محترم و وزیر کشور است یا خیر؟

One thought on “تصاویر احکام غیر قانونی استاندار البرز برای دوستان و اعضای خانواده /استانداری که به جای وزیر کشور حکم صادر کرد ؟چه کسی پاسخگو است؟ /”
  1. سلام مرا به آقای استاندار برسانید بفرمایید ما هم بیکار هستیم اگر ممکنه برای ما هم یک کاری مثل مدیر کلی یا مدیرعاملی یا معاونت استانداری در نظر بگیرند فرق من با انتصابهای شما این است که من کرجی ۴۰ ساله هستم و شما کرجی چند روزه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *